..:> MlodY <:.. |
Wysłany: 78205 GruSobota2005102005 Temat postu: Chodzacy NPC :) |
|
Wielu ludzi ma ten problem ze nie wie, jak zrobic chodzacych NPcow
Opisze to ponizej:
W folderze "data/npc/script/(npc).lua"
Odnajdujemy na samym dole pliku taka czesc tekstu:
Cytat: |
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Next Please...')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 5 then
selfSay('Good bye then.')
focus = 0
end
end
end
|
I zaznaczamy ta czesc tekstu, potem kopiujemy ten tekst:
(i zamieniamy z tym powyzej )
Cytat: |
function onThink()
if (os.clock() - talk_start) > 30 then
if focus > 0 then
selfSay('Tutaj wpisujemy tekst ktory NPC ma mowic, jezeli osoba odejdzie zbyt daleko')
end
focus = 0
end
if focus ~= 0 then
if getDistanceToCreature(focus) > 3 then
selfSay('Tutaj wpisujemy tekst ktory NPC ma mowic, jezeli osoba odejdzie zbyt daleko (2 wersja)')
focus = 0
end
end
if focus == 0 then
cx, cy, cz = selfGetPosition()
randmove = math.random(1,25)
if randmove == 1 then
nx = cx + 1
end
if randmove == 2 then
nx = cx - 1
end
if randmove == 3 then
ny = cy + 1
end
if randmove == 4 then
ny = cy - 1
end
if randmove >= 5 then
nx = cx
ny = cy
end
moveToPosition(nx, ny, cz)
--summons = 30
--summons2 = 30
end
if focus > 0 then
rand = math.random(1,6)
if rand == 1 then
item = 0
elseif rand == 2 then
item = 0
elseif rand == 3 then
item = 0
elseif rand == 4 then
item = 0
elseif rand == 5 then
item = 0
else
item = 0
end
end
if focus == 0 then
randsay = math.random(1,75)
if randsay == 1 then
selfSay('Tutaj wpisujemy tekst ktory NPC ma mowic, gdy sobie chodzi')
end
if randsay == 2 then
selfSay('Tutaj wpisujemy tekst ktory NPC ma mowic, gdy sobie chodzi(wersja 2)')
end
end
end |
Teraz restarujemy serwer, i nasi NPCowie laza |
|